Absolute Chaos Discussion Boards

Fic Talk => General Discussion => Topic started by: nicksgal on January 16, 2021, 05:06:31 PM



Title: Why is Nick so picky when we write?
Post by: nicksgal on January 16, 2021, 05:06:31 PM
Nick's being really picky about how I edit this chapter (I think because he knows we both love it). So I figured rather than complaining about this in the writing thread and seeing as many of us have had issues with him being loudly and persistently picky, it probably deserves its own thread.

So, I guess, here's everyone's chance to complain about when the Boys are being particularly vocal about something you're writing. And maybe get some commiseration or talk shop and bounce things off each other.

It can also be a discussion, why is Nick so picky about what he says and does? Who's the least picky? Who always surprises you when they're picky? Is Nick ever surprised about someone else being picky? haha

When in doubt, just remember: "First, find out what your hero wants, then just follow him!" -- Ray Bradbury (Given the tiny, persistent demon Nick seal of approval!)


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: FrickingKaos on January 16, 2021, 05:52:17 PM
Nick was very particular about this last chapter that I posted. I had it written a different way originally. There was a whole scene at AJs apartment that I cut, then the ending got edited a bunch of times before I was happy with it... Well, before Nick was happy with it LOL he was just really annoying with this update. He usually doesn't care what I do. AJ sometimes bugs me but he's usually the comic relief so it's more of "No I should say this. It's funnier."


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: nicksgal on January 16, 2021, 06:36:01 PM
Brian and AJ both tend to say funnier things intentionally for me, so if they decide they have something funnier to say, I just let them have at it.

Don't you hate when you end up rewriting a scene so many times when Nick's being picky? Like I changed what you want, why do you still hate it?!

At this point, we've been together many years, so I typically pause and stare when I feel him popping up because I know he has something to say and I'll want to mull it over in silence for a minute. I used to do the multiple rewrites, but he would often badger through three or four versions before the right one hit and I've gotten to the point where I can walk it through my brain instead of on paper most of the time. So if whatever I come up with after pausing and staring still doesn't feel right, I get up and start pacing my house or doing something mundane like dusting or washing dishes while I ponder. I'll usually figure it out after that.


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: nicksgal on January 16, 2021, 08:48:42 PM
I got stuck, so I did what I mentioned before and now that my dinner is ready, Nick's ready to keep writing. You're a jerk, Nick.


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: RokofAges75 on January 16, 2021, 10:38:04 PM
My Nick has been unconscious for like five chapters now, so he hasn't been giving me any grief.  I guess that's probably why I don't have this problem very often. LOL

Sorry he's being a picky jerk to the rest of you!


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: nicksgal on January 16, 2021, 10:39:41 PM
My Nick has been unconscious for like five chapters now, so he hasn't been giving me any grief.  I guess that's probably why I don't have this problem very often. LOL

Well it's easy to not have a picky Nick if you knock him unconscious! But he only puts up with that so many times and then he fights back, haha.


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: FrickingKaos on January 16, 2021, 11:03:12 PM
Lmao Julie. Yeah I don't wanna spoil it for Dee but you read this last chapter and Nick kept telling me to change that fight scene so many times lol. He was just being super picky. Usually he doesn't have much to say but this time he did.


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: nicksgal on January 16, 2021, 11:25:45 PM
Usually he doesn't have much to say but this time he did.

So if Nick's not usually picky at you, who is?


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: FrickingKaos on January 16, 2021, 11:34:10 PM
Oh it's definitely Nick lol. Sometimes Brian too depending on what km writing.


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: nicksgal on January 16, 2021, 11:44:25 PM
Oh it's definitely Nick lol. Sometimes Brian too depending on what km writing.

Haha, if he's been quiet this time in general, then it must mean he's pretty happy with whatever you're writing.  ;)


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: RokofAges75 on January 16, 2021, 11:51:57 PM
Lmao Julie. Yeah I don't wanna spoil it for Dee but you read this last chapter and Nick kept telling me to change that fight scene so many times lol. He was just being super picky. Usually he doesn't have much to say but this time he did.

Those kinds of scenes are when I get the most crap from him too - fights and other dramatic conversations.  I'm more likely to just go with what he wants in those situations.  Otherwise I just knock him out LOL.


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: nicksgal on January 17, 2021, 10:37:34 AM
Those kinds of scenes are when I get the most crap from him too - fights and other dramatic conversations.  I'm more likely to just go with what he wants in those situations.  Otherwise I just knock him out LOL.

I think he gets really particular about fights/arguments because he wants to win. So he figures if he plans out each part, it will go his way and he'll win. He's always really surprised when he does not win, haha.


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: FrickingKaos on January 19, 2021, 10:03:18 PM
Speaking of this thread, Nick is currently fighting me about the chapter of If I Knew Then right now because hes not in it and hes upset with me for not including him. LOL


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: nicksgal on January 19, 2021, 10:10:58 PM
He loves the limelight, doesn't he? Better give him a good chapter next to make up for it, haha.

Meanwhile, I should stop being nostalgic for Gobosei before self-absorbed PBox Nick comes storming in demanding that I get back to cursory editing his very emotional poisoning.


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: RokofAges75 on January 19, 2021, 10:42:03 PM
Speaking of this thread, Nick is currently fighting me about the chapter of If I Knew Then right now because hes not in it and hes upset with me for not including him. LOL

You may need to throw in an anesthesia dream sequence in which Brian walks up a grand staircase and finds Nick waiting for him by the clock, and they kiss, and the room erupts in applause.  And then Celine Dion starts singing.


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: FrickingKaos on January 19, 2021, 10:48:14 PM
Omfg I am crying. This reminds me of our Twitter conversation from last night. I actually was debating putting in Brian dreaming too  :D


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: RokofAges75 on January 19, 2021, 10:52:13 PM
Omfg I am crying. This reminds me of our Twitter conversation from last night. I actually was debating putting in Brian dreaming too  :D

Hehe, I know, that's what I was referencing.  You know I'm not opposed to the occasional coma dream - or surgery dream, in this case.


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: nicksgal on January 19, 2021, 10:58:33 PM
You may need to throw in an anesthesia dream sequence in which Brian walks up a grand staircase and finds Nick waiting for him by the clock, and they kiss, and the room erupts in applause.  And then Celine Dion starts singing.

But did Brian die or not die?


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: RokofAges75 on January 19, 2021, 11:01:52 PM
But did Brian die or not die?

Ah, good question.  I guess that's for Tracy to decide.

But Rose definitely died.


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: FrickingKaos on January 19, 2021, 11:11:19 PM
Lol that would be mean. I mean Brian collapsed in the dream with Leighanne in it. Maybe he's happy in this one because Nick's in it. I don't know LOL


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: RokofAges75 on January 19, 2021, 11:14:10 PM
Yeah, don't really kill Brian.  Plus, Nick's not dead, so the staircase does not represent the afterlife in this version LOL.


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: nicksgal on January 19, 2021, 11:14:43 PM
Ah, good question.  I guess that's for Tracy to decide.

But Rose definitely died.

I think history tells us that Brian did not die.

Lol that would be mean. I mean Brian collapsed in the dream with Leighanne in it. Maybe he's happy in this one because Nick's in it. I don't know LOL

I would be happy if someone kissed me and a whole room of people applauded. It's only happened to me once and I bribed them with free catering and an open bar.


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: RokofAges75 on January 19, 2021, 11:20:46 PM
I think history tells us that Brian did not die.

Maybe he's been dead this whole time, like in The Sixth Sense.  Oh noes!!

I would be happy if someone kissed me and a whole room of people applauded. It's only happened to me once and I bribed them with free catering and an open bar.

LMAO!


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: FrickingKaos on January 19, 2021, 11:21:12 PM
I did get an idea from this though, you'll have to see what I do bwahaha. *rubs hands together*

I'm also watching Titanic....AGA IN. LMAO. I'm not even like a huge Leo fan or anything I just love his hair. I love that hair.


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: RokofAges75 on January 19, 2021, 11:23:13 PM
I did get an idea from this though, you'll have to see what I do bwahaha. *rubs hands together*

I'm also watching Titanic....AGA IN. LMAO. I'm not even like a huge Leo fan or anything I just love his hair. I love that hair.

I can't wait!  Also, I want to watch Titanic so bad right now, but I have to go to bed.  I love Leo... and his 90s hair.


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: nicksgal on January 19, 2021, 11:25:21 PM
Maybe he's been dead this whole time, like in The Sixth Sense.  Oh noes!!

LMAO!

Well at least Nick's not the only one who can see him! Maybe we all see dead people...

I can't wait!  Also, I want to watch Titanic so bad right now, but I have to go to bed.  I love Leo... and his 90s hair.

Same, adding it to my must watch list after the Labyrinth, haha.


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: nicksgal on January 19, 2021, 11:26:11 PM
I did get an idea from this though, you'll have to see what I do bwahaha. *rubs hands together*

I'm also watching Titanic....AGA IN. LMAO. I'm not even like a huge Leo fan or anything I just love his hair. I love that hair.

Hahaha! I can't wait.


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: RokofAges75 on January 20, 2021, 05:21:37 PM
I did get an idea from this though, you'll have to see what I do bwahaha. *rubs hands together*

I loved it!!


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: nicksgal on January 21, 2021, 12:06:11 AM
I got to be a dick back to Nick today. It was satisfying.


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: FrickingKaos on January 21, 2021, 12:29:34 AM
Nick is happy with me because this current chapter is all about him.



Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: nicksgal on January 21, 2021, 12:37:31 AM
I find that when chapters are about him, he's even more particular about how he wants it to go. That's probably why I ended up rewriting/rewording 2/3 of my PNecklace update for today. Oof. Meanwhile in the PBox edits, he's like "Well, now that I'm mute, I'm going to be extra annoying!"

Glad he's being a happy camper for you though. :)


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: nicksgal on January 23, 2021, 09:04:08 PM
Ugh, Nick is being so picky again in this chapter. He decided to do something different entirely, so now I have to hack and slash a whole section, but I can't be mad at him because it just makes way more sense and flows better now. I feel like that "I guess" meme.


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: nicksgal on January 24, 2021, 08:03:31 PM
I knew the fast was too good to be true. Now Nick's like "I'm really upset, but I don't want to be a dick about it... But also, I think I earned the right to be a dick about it. Convey that." Uh-huh...


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: FrickingKaos on January 27, 2021, 12:09:58 AM
Nick is currently driving me bonkers about this chapter and Im all out of cookies to distract him with.


He is really not happy with the current chapter Im working on.


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: nicksgal on January 27, 2021, 08:55:25 PM
Have some more cookies! He and I got through the PBox edit some how! Now we have way less to do writing-wise.


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: FrickingKaos on January 27, 2021, 09:28:11 PM
Forgot to add that I ended up finishing the chapter and did not go with what he wanted lol.


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: nicksgal on January 28, 2021, 12:11:09 AM
He'll come back and get you next time, haha!


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: nicksgal on January 31, 2021, 03:38:52 PM
Just in case anyone wants updates. While Nick was very picky about PBox, he's happy as a clam with the direction PNecklace is taking, so he's pretty quiet right now.


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: RokofAges75 on January 31, 2021, 03:58:55 PM
Glad he's cooperating with you!


Title: Re: Why is Nick so picky when we write?
Post by: nicksgal on January 31, 2021, 04:13:39 PM
Me too! Meanwhile, they're reminiscing and I'm over here writing like "Aww, I should have written about this stuff way back when instead of hurrying the plot along." Oh well!